IndeksIndeks  PortalPortal  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Innowacyjny Indeks Informacji

Go down 
AutorWiadomość
Daltonis

Daltonis


Join date : 08/10/2020
Liczba postów : 410
Age : 25
Region : Kalos
Starter : Chatot
Profesja : Stand User

Innowacyjny Indeks Informacji Empty
PisanieTemat: Innowacyjny Indeks Informacji   Innowacyjny Indeks Informacji Empty2021-02-11, 23:15

ABOUT


  • Z reguły piszę długie odpisy fabularne (300+ słów), jednakże przy walkach na pewno zdarzą się krótsze.

  • Nie jestem zainteresowany Poke-Przygodami czy przygodami koordynatorskimi. Po prostu kompletnie nie mam w nich doświadczenia i za bardzo mi nie smakują, aczkolwiek zawsze możesz zapytać mnie prywatnie, czy byłbym zainteresowany. Kto wie, może zrobię wyjątek?

  • Interesują mnie przygody z różnych gatunków, jednakże oczywiste jest to, że nie ze wszystkim mam doświadczenie. Wydaje mi się, że najwygodniej czuję się w światach fantasy, średniowiecznych, realnych czy też tych z kanonu Pokemon, jednakże z chęcią spróbuje swojej ręki w przygodach osadzonych na romansie, slice-of-life, motywach detektywistyczno-kryminalnych, itd.

  • Jeśli masz dość nietypową historię/postać, zawsze możesz się ze mną uprzednio skontaktować aby zapytać czy podejmę się wyzwania prowadzenia takowej przygody.

  • Ten punkt tyczy się każdego MG - jeśli masz w głowie zarys Karty Postaci, ale nie przełożyłeś/aś go jeszcze na przysłowiowy papier, lub nadal masz jakiegoś rodzaju luki, skontaktuj się z Mistrzem Gry swojego wyboru. Jeśli zainteresuje go taka postać z pewnością pomoże Ci doszlifować KP.





RULES

1. Terminy Odpisów
Jeśli chodzi o terminy odpisów na chwile obecną czysto teoretycznie takowych nie ma. Wiem jak to jest z przygodami, dlatego póki co nie ustalam żadnych twardych limitów czasowych na odpisy. Nie oznacza to jednak, że odpisy zarówno moje jak i wasze mogą pojawiać się w dowolnych odstępach czasowych. Wydaje mi się, że luźny tygodniowy lub dwu-tygodniowy termin na odpis będzie dobry. Luźny w takim sensie, że nie są to twarde zasady których będę pilnował jak hiena padliny, traktujcie to raczej jako prośbę, aby owej czasowej granicy się mniej więcej trzymać. Generalnie odpisów możecie się spodziewać z mojej strony codziennie, najpewniej wielokrotnie jeśli będę miał czas oraz wenę. Może się to w przyszłości oczywiście zmienić, ale będę informował na bieżąco.

2. Jakość Odpisów
Osobiście narzucam sobie nieco wyższą jakość odpisów jeśli chodzi o limit słów, więc tego samego oczekuje od moich graczy. Wiadomo, że lanie wody na siłę nie wygląda zbyt dobrze, więc nie będę was zmuszał do pisania esejów, jednakże jeżeli wasze odpisy notorycznie nie będą przekraczały minimalnej granicy wyznaczonej przez forum (ok. 5 linijek tekstu), będziemy musieli się poważnie zastanowić nad dalszą współpracą. Optymalna minimalna ilość tekstu z której można coś ciekawego ugrać to ok. 8-10 linijek.

3. System Walk
Walki będą prowadzone na tzw. czujca. Ataki, poziom, czy inne cechy przeciwnika będą Ci praktycznie zawsze nieznane. Zarówno HP przeciwnika, jak i Twojego Pokemon również będą przestawiane obrazowo zamiast w postaci surowych liczb.
Jeśli chodzi o sam przebieg walk, każdy Pokemon ma do dyspozycji wszystkie swoje ruchy, jednak podczas swojej tury może wykorzystać ograniczoną ilość, najczęściej 4.
Same tury dzielą się również na 4 kolejki podczas których Pokemon może wykonać jakiś ruch lub logiczną kombinację ruchów (np. Bite + Bug Bite, ale nie Rain Dance + Sunny Day). Użycie przedmiotu przez trenera również zabiera jedną kolejkę - wyjątkiem są wszelkie PokeBalle które można użyć w dowolnym momencie bez straty kolejki/tury. Efekty statusowe, takie jak blokada niektórych ruchów poprzez Taunt czy Disable, zarówno jak efekty Curse, Bide, Wrap czy Future Vision, oraz negatywne efekty typu paraliż czy zatrucie, liczone są co kolejkę. Poważne zatrucie (np. do wynikające z ruchu Toxic) zwiększa swoją siłę co turę, nie co kolejkę.

4. Wprowadzanie
Ze względu na fabularną zwięzłość wszelkie przedmioty oraz Pokemony pozyskane spoza Twojej przygody będą musiały być do niej odpowiednio wprowadzone. Nie każdy przedmiot musi zostać wprowadzony, szczególnie, jeśli głównie będziecie korzystali z niego tylko i wyłącznie na forum, przykładami takich przedmiotów są TM'y, Jagody, Poffinki czy Apricoty itp.
4.1. Pieniądze. Wprowadzanie mamony odbywa się ze znacznie większym luzem. Aby uniknąć nieścisłości majątkowych prosiłbym o unikanie podawania dokładnych ilość pieniędzy jakie posiadacie wewnątrz przygody, zastępując je raczej słowami 'trochę', 'sporo', 'wystarczająco' etc. Pozwoli to wam wydawać pieniądze na forum bez większego wpływu na wasz stan majątkowy wewnątrz przygody i vice versa.
4.2. 'Nie'Pokemony. Jajka i/lub Skamieliny możecie chcieć najpierw wykluć/ożywić poza przygodą, gdyż o ile wyklucie Jajka w fabule może nie zająć aż tak długo, to znalezienie kogoś kto ożywi dla was Skamielinę (i to jeszcze za darmo) może trochę zająć.
4.3. Pokemony. Wprowadzacie te Pokemony które chcecie posiadać w przygodzie. Jeśli złapaliście coś w jeziorku poza przygodą i nie chcecie uwzględniać danego Pokemona w przygodzie nie musicie mnie o tym w ogóle informować. Owy szkrab po prostu na wieki będzie kisił się w Boxie.
4.4. Ataki. Aby uniknąć zamieszania z wprowadzaniem nowych ruchów (które pojawiają się na skutek otrzymania poziomów poza przygodą lub nauki w Dojo) może ono się odbywać pasywnie w trakcie przygody. Aktualizowanie każdego pojedynczego ataku jest straszliwie męczące i bardzo szybko może się ich namnożyć. Proponuje więc, aby odbywało się na zasadzie 'naturalnej progresji Pokemona' i abyśmy nie przykładali do tego zbyt wielkiej uwagi. Jednakże, jeśli preferujecie bardzo dokładne trzymanie się fabuły, możemy uzgodnić, że Pokemony uczą się zaległych ataków w przygodzie przy zdobyciem dowolnej ilości poziomów.
4.5. Poziomy/Ewolucje. Poziomy absolutnie nie muszą być wprowadzane fabularnie. Jedynym 'ale' jest sytuacja w której zdobyciu doświadczenia towarzyszy ewolucja - w takim przypadku level zawsze musi być wprowadzony w przygodzie. Unikanie wspominania dokładnego poziomu Pokemona (podobnie jak w przypadku dokładnego stanu pieniężnego) jest zalecane gdyż ułatwia płynność i bezproblemowość rozgrywki.

5. Zawartość Ekwipunku
Logicznie nie możecie nosić ze sobą 5 ton bagażu. Radzenie sobie z zawartością plecaka będzie najpewniej mocno zależało od rodzaju przygody, jednakże przykładowe rozwiązania tego problemu to: przechowywanie przedmiotów w komputerze (w kontekście przygody osadzonej bliżej kanonu Pokemonów), magiczny przedmiot typu Bag of Holding (w kontekście przygody osadzonej w świecie fantasy i magii), itp. Postaram się wymyślić jakiś sensowny sposób na przechowywanie większej ilości przedmiotów dla każdego indywidualnie jeśli zajdzie taka potrzeba. Propozycje mile widziane.

6. Akcje i Konsekwencje
Dosyć oczywista zasada - jak skoczysz z większej wysokości ryzykujesz skręconą kostką. Jeśli rzucisz się z pięściami na Ursaringa ryzykujesz połamanymi rękoma. Jeśli wyruszysz na pustynie bez źródła wody ryzykujesz śmiercią itd.
Każdy wybór ma jakieś konsekwencję i to samo tyczy się wyboru regionu po którym zaczynasz podróż. Biegając po Kanto nie spodziewaj się napotykać Bidoofa na co drugim kroku. Nie oznacza to, że jest to niemożliwe - po prostu bardzo rzadkie.

7. Przywiązanie i Trenowanie
Oferuje przygody w pełni niezależne of forum. To znaczy, że jeśli chcesz uczyć swoich Pokemonów nowych ruchów, to możesz, ale jednocześnie rezygnujesz z tego przywileju w Dojo. Nie jest to oczywiście wymóg postawiony przeze mnie - mogę również prowadzić zupełnie zwykłą przygodę.
Przywiązanie jakie można otrzymać w przygodzie jest następujące:
"- Za zabawę z pokemonami, trwającą dłużej niż 2 posty/200 słów - w zależności od jakości od -1 do 3%
- Za walki - w zależności od podejścia do pokemona oraz wyniku walki od -2 do 5%
- Za trening - każdy nauczony atak to jednocześnie 2% przywiązania(Tylko dla osób nie korzystających z treningu w Dojo)
- Za dobre/złe traktowanie pokemona - Tu w zależności od przewinienia od -5 do 7%. Pokemony to żywe istoty
- Za inne, bonusowe rzeczy - w zależności od sytuacji od -3 do 5%"
(2020, @Vi)

Możliwe, że zasady ulegną jeszcze zmianom, aczkolwiek prawo nie działa wstecz, więc na pewno nie będziecie musieli się przejmować jeśli coś sprzed 2 tygodni nie będzie się pokrywało ze zaktualizowanym regulaminem. O wszystkim będę na bieżąco informował.


Ostatnio zmieniony przez Daltonis dnia 2021-05-29, 14:47, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
Daltonis

Daltonis


Join date : 08/10/2020
Liczba postów : 410
Age : 25
Region : Kalos
Starter : Chatot
Profesja : Stand User

Innowacyjny Indeks Informacji Empty
PisanieTemat: Re: Innowacyjny Indeks Informacji   Innowacyjny Indeks Informacji Empty2021-02-11, 23:18

PLAYER LIST

Gracz: Locky
Postać: Adelaide VanQuinn | Sophia Vilya
Innowacyjny Indeks Informacji 94zdWQN
Pochodzenie: Quinn's Hold, Federacja Sheercliff
Obecne położenie: Renigben, Federacja Sheerfcliff
Data: ~Kwiecień
Spoiler:
Do wprowadzenia: -

Gracz: Kitsune
Postać: Saillina 'Sai' Arestor
Innowacyjny Indeks Informacji 5qBaeWT
Pochodzenie: Littleroot Town, Hoenn
Obecne położenie: Oldale Town, Hoenn
Data: ~Kwiecień
Spoiler:
Do wprowadzenia: -
Powrót do góry Go down
 
Innowacyjny Indeks Informacji
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Pokemon Lagoon :: Hyde Park :: Archiwum :: Stare Gry/Przygody :: ☀ MG Daltonis-
Skocz do: