IndeksIndeks  PortalPortal  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Pokazy - Zasady Ogólne

Go down 
AutorWiadomość
Lumière

Lumière


Join date : 09/08/2020
Liczba postów : 699
Age : 25
Region : Unova
Starter : Igglybuff
Profesja : Człowiek Renesansu

Pokazy - Zasady Ogólne Empty
PisanieTemat: Pokazy - Zasady Ogólne   Pokazy - Zasady Ogólne Empty2020-08-12, 18:34

Pokazy - Zasady Ogólne 450px-ORAS_Contest_art

Pokazy Pokemon to uroczyste gale, których motywem przewodnim jest podkreślenie piękna i unikalności swego Pokemona. Trenerzy, którzy zajmują się przygotowywaniem stworzonek do Pokazów nazywają się Koordynatorami.

Pokazy w Archipelagu Omanyte odbywają się na różnych zasadach, w zależności od wyspy, jednak wszystkie stosują w przybliżeniu te same reguły podstawowe:

1. Kto może podejść do Pokazów?
Każdy, kto posiada Pokemona i pragnie wyrazić jego piękno i unikalność.

2. Kiedy odbywają się Pokazy?
Ogłaszane są podobnie jak Polowania, więc obserwujcie bacznie tablicę!

3. Co jest nagrodą w Pokazach?
Poza oczywistą nagrodą finansową i materialną - do wygrania są również unikalne Wstążki. Punkty z każdych pokazów danej edycji będą sumowane! Wstążki i punkty są elementami determinującymi, kto dostanie się do finałów - Wielkiego Festiwalu! P.S. Czasami w Pokazach można wygrać Pokemona lub jajo!

4. Na czym polegają Pokazy?
Pomijając elementy ikoniczne dla danej wyspy, wszystkie Pokazy składają się z trzech etapów:

ETAP I - Prezentacja
W tym etapie musicie jak najlepiej zaprezentować swojego Pokemona, zarówno od strony zewnętrznej, jak i wewnętrznej. Bardzo często ten etap będzie także zawierał elementy ikoniczne dla danej wyspy, co może wymagać odpowiedniego stroju, muzyki lub nawet specjalnych case'ów. Z reguły chodzi o wpasowanie się w motyw przewodni Pokazów i pokazanie Pokemona w najlepszym świetle.

ETAP II - Pokaż Na Co Cię Stać
Na wyspach Archipelagu Omanyte każde Pokazy odznaczać się będą inną konkurencją, w której Pokemon będzie musiał wykazać się różnymi umiejętnościami. Jak to stara głosi maksyma "nie szata zdobi człowieka". Jeśli chcesz zaliczyć ten etap - musisz pokazać, że Twój Pokemon potrafi sobie radzić w różnych sytuacjach, wykorzystując do tego spryt, intelekt i kreatywne myślenie.

ETAP III - Walki Pokazowe
Finałowe starcia najlepszych koordynatorów są podsumowywane przez Walki Pokazowe. Polega w nich przede wszystkim na dostosowaniu się do motywu przewodniego Pokazów i uwydatnieniu piękna Pokemona podczas bitwy! Każdy z Pokemonów startuje z 500pkt i w zależności od jego poczynań punktacja ta może się zwiększyć lub zmniejszyć. Wysoką wagę mają tutaj nie tylko uroda, czy spryt, które testowane były w pierwszych dwóch etapach, ale także ruchy, które będą wykonywane podczas walki. Oprócz zgodności ruchu z motywem przewodnim Pokazów, liczy się także to jaki spuentuje go przeciwnik.

Walka toczy się turami naprzemiennie:
Koordynator A -> Koordynator B -> Sędzia -> Koordynator B -> Koordynator A -> Sędzia

Walka Pokazowa kończy się w momencie, w którym:
-> Punkty Pokazowe (CP) któregokolwiek z Pokemonów spadną do 0
-> Pokemon omdleje (HP osiągnie 0%)
-> Osiągnięty zostanie limit postów (Skończy się czas przeznaczony na rundę)

Zwycięzcą bitwy zostaje koordynator, który w momencie zakończenia bitwy miał więcej CP.

5. Kto będzie oceniać Pokazy?
Przede wszystkim Organizator (najczęściej Administrator) oraz wybrani przez niego niezależni sędziowie. Ich zadaniem jest ocenianie każdego etapu z osobna.

6. Co będzie oceniane?
Każdy etap jest oceniany osobno. Przede wszystkim w Etapie Prezentacji można uzyskać po 30pkt od każdego sędziego. Następnie w Etapie Pokaż Na Co Cię Stać można otrzymać punkty w zależności od stopnia trudności zadania, z jakim przyjdzie się wam zmierzyć. Sumując punkty z pierwszych dwóch etapów otrzymujemy Bonus, który dodaje się do 500 początkowych punktów w Etapie Walk Pokazowych. W samych bitwach przyznanie lub odbieranie punktów odbywa się co turę. Podczas takiej walki typowany jest jeden sędzia (Najczęściej Organizator), który dokonuje oceny poczynań obydwu koordynatorów. Punkty można zyskać za walory wizualne, dobre strategie, użycie odpowiednich ruchów, a także za samo trafienie, być może i za uniki. Jedni sędziowie są bardziej, inni mniej rygorystyczni. Stracić punkty można za zostanie trafionym, zły dobór ataku, słabą strategię lub głupie posunięcia, a także za kompletnie olanie walorów wizualnych. Wszystkie te czynniki składają się na punktację końcową. Na jej podstawie wyznaczane są trzy pierwsze miejsca.

7. Kto może podejść do Wielkiego Festiwalu?
Do finału edycji pokazów może podejść jedynie koordynator, który we wszystkich czterech Pokazach danego sezonu uzyskał co najmniej 2000 punktów. Z automatu przechodzą też osoby, które zdobyły 2 wstążki (każda wstążka warta jest 1000 punktów).


8. Po rozpoczęciu Pokazów nie wolno dokonywać treningów, walk, ani ulepszeń Pokemona, który bierze w nich udział. Złamanie tej zasady równa się dyskwalifikacją i otrzymaniem Strike'a.

Za nieuzasadnioną nieobecność podczas Pokazów, na które się zapisaliście grozi wam Strike. Trzy takie Striki są niestety równoznaczne z zakazem brania udziału w Pokazach i Wielkim Festiwalu. Striki zerują się co sezon.


Ostatnio zmieniony przez Lumière dnia 2021-08-01, 17:32, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry Go down
Lumière

Lumière


Join date : 09/08/2020
Liczba postów : 699
Age : 25
Region : Unova
Starter : Igglybuff
Profesja : Człowiek Renesansu

Pokazy - Zasady Ogólne Empty
PisanieTemat: Re: Pokazy - Zasady Ogólne   Pokazy - Zasady Ogólne Empty2020-08-26, 22:40

Pokazy - Zasady Ogólne Cool_iconPokazy - Zasady Ogólne Beautiful_iconPokazy - Zasady Ogólne Cute_iconPokazy - Zasady Ogólne Clever_iconPokazy - Zasady Ogólne Tough_10
Jak Pokazy, to i muszą być Statystyki Pokazowe! Jak zapewne wiecie lub nie istnieje ich pięć: Cool, Beautiful, Cute, Clever i Tough. Na statystyki te wpływać mogą przede wszystkim jagody i wyroby na nich bazujące. Pikantne, czerwone jagody odpowiadają za statystykę Cool, niebieskie, suche - za Beautiful, różowe, słodkie - za Cute, zielone, gorzkie - za Clever, żółte, kwaśne - za Tough. W dużej mierze na tendencję do lepszego przyswajania oraz większych efektów pokazowych w danej kategorii wpływają Natury. Dla przykładu, Pokemon z naturką Naive (+słodki -gorzki) będzie lepiej się sprawował w przypadku kategorii Cute, lecz gorzej w kategorii Clever.

W jaki sposób przeliczamy statystyki pokazowe? - na pewno wielu z was czeka na odpowiedź z niecierpliwością. Otóż specjalnie dla was śpieszę z odpowiedzią. Statystyki Pokazowe posiadają dwie skale: punktową i poziomową. Jak łatwo się domyślić, im wyższy poziom statystyki, tym lepiej Pokemon radzi sobie podczas Pokazów. O co chodzi zatem z punktami? Ano każdy poziom zaawansowania statystyki potrzebuje konkretnej liczby punktów pokazowych. Jak łatwo się domyślić nie samymi jagodami Pokemon się staje lepszy, choć one są bardzo pomocne.

Poziom X statystyki pokazowej, potrzebuje dokładnie 10*X punktów dla poziomów od 1 do 10 oraz 50*X dla poziomów 11-20 i 100*X dla każdego kolejnego. Limitu jako tako nie ma, jednak może się pojawić w ramach kategorii Pokazowej, więc nie przesadzajcie ze sterydami dla swoich podopiecznych!

Przykład dla opornych:
Mamy 100 punktów Cute i startujemy od Lvl 0. Jaki poziom i ile punktów mamy?
100pkt=10/10 [Lvl1] + 20/20 [Lvl2] + 30/30[Lvl3]+ 40/40[Lvl4] + 0/50[Lvl5]

Odp.: Mamy Lvl4 (0/50).

Skoro wiemy już jak przeliczać punkty na poziomy, zastanówmy się: Po co nam w ogóle są te statystyki? Ano dzięki nim zdobywamy więcej punktów podczas Pokazów (i nagród za Wyzwania Pokazowe). Daje nam to przewagę głównie w Walkach Pokazowych. Zapytacie pewnie jak dokładnie te punkty wpływają na rozgrywkę.

Przede wszystkim dla zainteresowanych do wykucia jest pewna zależność. Jeśli Pokazy lub ich konkurencja mają daną kategorię (jedną z pięciu podanych na początku) wówczas używanie ruchów o innej kategorii może spowodować obniżenie waszej punktacji, a może na nią wgl nie wpłynąć. Zobaczmy jak to się prezentuje, na podstawie poniższej tabelki:


Pokazy - Zasady Ogólne Cc10

Toteż dla przykładu, jeśli runda Pokazowa odbywa się w kategorii Cute, wówczas użycie ruchu Cute skutkuje Pozytywną oceną (Cudowne), użycie ruchu Beautiful lub Clever skutkuje Brakiem oceny (Akceptowalne), a użycie ruchu typu Tough lub Cool - Obniżeniem oceny (Faux Pas). Warto mieć to na uwadze dobierając partnera do Pokazów.

Warto nadmienić, iż istnieje Pokemon mocno zależny od swoich statystyk Pokazowych. Feebas po osiągnięciu 5lvl statystyki Beauty ewoluuje w Milotica. Warto mieć to na uwadze!

Kolejna sprawa: Skąd można czerpać punkciki do statystyk pokazowych?
Jak to stara maksyma mówi "Praktyka czyni mistrza" - walcząc w bitwach pokazowych lub biorąc udział w Pokazach - otrzymacie punkciki!
Ale to nie jedyna opcja!! Możecie także pobawić się w kucharza i ugotować swojemu podopiecznemu jakiś smakołyk, który zwiększy jego szanse w pokazach!
Wizyta w SPA też może wyjść na dobre, gdyż po wielu perypetiach odświeżenie się jest wręcz konieczne!

Na koniec prezentuję przed państwem listę wszystkich możliwych ruchów o danej statystyce pokazowej. Nie zapomnijcie, by sprawdzić ją zanim udacie się na taki konkurs!




Cool
Acrobatics • Aerial Ace • Aeroblast • Agility • Air Cutter • Air Slash • Aqua Jet • Barrier • Blaze Kick • Brave Bird • Brick Break • Bulk Up • Bullet Seed • Circle Throw • Cross Chop • Cross Poison • Crush Claw • Cut • Dark Pulse • Defog • Detect • Double Hit • Double Kick • Double Team • Drago Breath • Dragon Claw • Dragon Dance • Dragon Rage • Drill Peck • Dynamic Punch • Electro Ball • Extrasensory • Extreme Speed • False Swipe • Fell Stinger • Fire Fang • Flame Charge • Flare Blitz • Focus Blast • Focus Energy • Force Palm • Frenzy Plant • Fury Attack • Fury Cutter • Fusion Bolt • Guillotine • Gyro Ball • High Jump Kick • Hold Back • Horn Attack • Horn Drill • Howl • Hyper Beam • Hyper Fang • Hypere Voice • Ice Fang • Iron Tail • Jump Kick • King's Shield • Leaf Blade • Leaf Tornado • Leer • Mach Punch • Magnet Bomb • Mat Block • Mega Kick • Megahorn • Metal Claw • Meteor Mash • Night Daze • Night Slash • Oblivion Wing • Outrage • Parting Shot • Peck • Phantom Force • Pin Missile • Precipice Blades • Psycho Cut • Psystrike • Punishment • Quick Attack • Quick Guard • Rapid Spin • Razor Leaf • Razor Shell • Razor Wind • Retaliate • Reversal • Roar • Rolling Kick • Sacred Sword • Searing Shot • Shadow Claw • Shadow Force • Shock Wave • Sky Attack • Sky Uppercut • Slash • Solar Beam • Sonic Boom • Spark • Spike Cannon • Stealth Rock • Steel Wing • Storm Throw • Submission • Swift • Tailwind • Techno Blast • Teleport • Thunder • Thunder Fang • Thunder Punch • Thunder Shock • Thunder Wave • Thunderbolt • Triple Kick • Trump Card • Twineedle • Twister • V-create • Vacuum Wave • Vine Whip • Vital Throw • Volt Switch • Volt Tackle • Water Shuriken • Wing Attack • X-Scissor • Zap Cannon

Beautiful
Acid Spray • Aqua Ring • Aqua Tail • Aromatic Mist • Aura Sphere • Aurora Beam • Autotomize • Avalanche • Blast Burn • Blizzard • Blue Flare • Bolt Strike • Bubble Beam • Bug Buzz • Charge Beam • Clear Smog • Conversion • Conversion 2 • Cosmic Power • Cotton Spore • Dazzling Gleam • Diamond Storm • Discharge • Dive • Doom Desire • Draco Meteor • Dragon Ascent • Dragon Pulse • Earth Power • Echoed Voice • Electroweb • Energy Ball • Eruption • Explosion • Fairy Wind • Feather Dance • Fiery Dance • Fire Blast • Fire Pledge • Fire Spin • Flame Burst • Flame Wheel • Flamethrower • Flash • Flash Cannon • Flower Shield • Freeze Shock • Freeze-Dry • Frost Breath • Fusion Flare • Geomancy • Glaciate • Grass Pledge • Grassy Terrain • Growth • Hail • Haze • Heal Bell • Heal Pulse • Healing Wish • Heat Wave • Hydro Cannon • Hydro Pump • Ice Ball • Ice Beam • Ice Burn • Ice Punch • Ice Shard • Icicle Crash • Icicle Spear • Icy Wind • Inferno • Ion Deluge • Judgment • Land's Wrath • Leaf Storm • Light Screen • Lovely Kiss • Lunar Dance • Magic Coat • Magical Leaf • Mean Look • Meditate • Mirror Coat • Mirror Shot • Mist • Misty Terrain • Moonblast • Moonlight • Morning Sun • Mystical Fire • Nature Power • Ominous Wind • Origin Pulse • Overheat • Perish Song • Petal Blizzard • Petal Dance • Powder Snow • Power Gem • Psybeam • Psychock • Quiver Dance • Rain Dance • Relic Song • Roar of Time • Round • Sacred Fire • Safeguard • Secret Sword • Seed Flare • Self-Destruct • Sheer Cold • Signal Beam • Silver Wind • Spacial Rend • Spore • Sunny Day • Surf • Swords Dance • Tail Glow • Tri Attack • Venoshock • Water Pulse • Water Spout • Weather Ball • Whirlpool • Will-O-Wisp

Cute
After You • Amnesia • Assist • Astonish • Attract • Baby-Doll Eyes • Barrgae • Baton Pass • Belly Drum • Bestow • Block • Bounce • Bubble • Bug Bite • Captivate • Celebrate • Charm • Chatter • Confide • Copycat • Cotton Guard • Covet • Defense Curl • Disarming Voice • Dizzy Punch • Double Slap • Draining Kiss • Egg Bomb • Ember • Encore • Entrainment • Facade • Fake Out • Fake Taers • Flail • Fling • Follow Me • Frustration • Grass Knot • Growl • Happy Hour • Heart Stamp • Hold Hands • Hone Claws • Infestation • Last Resort • Lick • Lucky Chant • Metronome • Milk Drink • Mimic • Minimize • Mud Bomb • Mud Sport • Mud-Slap • Nuzzle • Play Nice • Play Rough • Pluck • Present • Protect • Refresh • Rest • Return • Role Play • Rollout • Sand Attack • Sharpen • Simple Beam • Sing • Slack Off • Sleep Talk • Snore • Soak • Soft-Boiled • Splash • Struggle Bug • Substitute • Swagger • Sweet Kiss • Sweet Scent • Tail Slap • Tail Whip • Teeter Dance • Tickle • Trick-or-Treat • U-turn • Uproar • Water Gun • Water Sport • Wish • Withdraw • Yawn

Clever
Absorb • Acid • Ally Switch • Aromatherapy • Assurance • Attack Order • Beat Up • Calm Mind • Camouflage • Charge • Confuse Ray • Confusion • Crafty Shield • Dark Void • Defend Order • Destiny Bond • Disable • Dream Eater • Eerie Impulse • Electric Terrain • Electrify • Embargo • Fairy Lock • Feint • Feint Attack • Flatter • Fly • Foresight • Forest's Curse • Foul Play • Future Sight • Gear Grind • Giga Drain • Grass Whistle • Gravity • Guard Split • Guard Swap • Gust • Heal Block • Heal Order • Heart Swap • Helping Hand • Hex • Hidden Power • Hyperspace Hole • Hypnosis • Imprisos • Ingrain • Kinesis • Knock Off • Leech Life • Leech Seed • Lock-On • Low Sweep • Luster Purge • Magic Room • Magnet Rise • Magnetic Flux • Me Firts • Mega Drain • Metal Sound • Mind Reader • Miracle Eye • Mirror Move • Mist Ball • Nasty Plot • Natural Gift • Needle Arm • Night Shade • Nightmare • Odor Sleuth • Pain Split • Parabolic Charge • Pay Day • Poison Fang • Poison Gas • Poison Powder • Poison Sting • Poison Tail • Powder • Power Split • Power Swap • Power Trick • Psych Up • Psychic • Psycho Boost • Psycho Shift • Psywave • Pursuit • Quash • Rage Powder • Recover • Recycle • Reflect • Reflect Type • Rock Tomb • Roost • Sand Tomb • Screech • Secret Power • Shadow Ball • Shadow Punch • Shadow Sneak • Shift Gear • Sketch • Skill Swap • Sleep Powder • Smokescreen • Snatch • Spider Web • Spikes • Stored Power • String Shot • Stun Spore • Sucker Punch • Supersonic • Switcheroo • Synchronoise • Synthesis • Taunt • Telekinesis • Topsy-Turvy • Toxic • Toxic Spikes • Transform • Trick • Trick Room • Venom Drench • Whirlwind • Wonder Room • Worry Seed • Zen Headbutt

Tough

Acid Armor • Acupressure • Ancient Power • Arm Thrust • Belch • Bide • Bind • Bite • Body Slam • Bone Club • Bone Rush • Bonemerang • Boomburst • Brine • Bulldoze • Bullet Punch • Chip Away • Clamp • Close Combat • Coil • Comet Punch • Constrict • Counter • Crabhammer • Crunch • Crush Grip • Curse • Dig • Double-Edge • Dragon Rush • Dragon Tail • Drain Punch • Drill Run • Dual Chop • Earthquake • Endeavor • Endure • Final Gambit • Fire Punch • Fissure • Flying Press • Focus Punch • Fury Swipes • Gastro Acid • Giga Impact • Glare • Grudge • Gunk Shot • Hammer Arm • Harden • Head Charge • Head Smash • Headbutt • Heat Crash • Heavy Slam • Horn Leech • Hurricane • Hyperspace Fury • Incinerate • Iron Defense • Iron Head • Karate Chop • Lava Plume • Low Kick • Magma Storm • Magnitude • Mega Punch • Memento • Mud Shot • Muddy Water • Noble Roar • Octazooka • Payback • Poison Jab • Pound • Power Whip • Power-Up Punch • Rage • Revenge • Rock Blast • Rock Climb • Rock Polish • Rock Slide • Rock Smash • Rock Throw • Rock Wrecker • Rototiller • Sandstorm • Scald • Scary Face • Scratch • Seed Bomb • Seismic Toss • Shell Smash • Skull Bash • Sky Drop • Slam • Sludge • Sludge Bomb • Sludge Wave • Smack Down • Smelling Salts • Smog • Snarl • Spiky Shield • Spit Up • Spite • Steamroller • Sticky Web • Stockpile • Stomp • Stone Edge • Strength • Super Fang • Superpower • Swallow • Tackle • Take Down • Thief • Thrash • Torment • Vice Grip • Wake-Up Slap • Waterfall • Wide Guard • Wild Charge • Wood Hammer • Work Up • Wrap • Wring Out

Powrót do góry Go down
 
Pokazy - Zasady Ogólne
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Pokazy na Tulivouri
» Zasady Walk
» Zasady Walk

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Pokemon Lagoon :: Wsparcie Fabularne :: Archipelag Omanyte :: Hale Pokazowe-
Skocz do: