1. Tworzenie tematu.Temat zapowiedzianej walki lub poszukiwań może założyć każdy. W jednym z pierwszych postów należy uwzględnić sędziego (takiego, który się zgodził), ustalony termin odpisów, zakład i składy Pokemonów (lub nie, jeśli mają pozostać tajemnicą).
2. Zakłady widowni.Mieszkańcy Pokepolis uwielbiają brać udział w walkach Pokemon. Równie wielką przyjemność sprawia im obserwowanie swoich faworytów w starciu i czerpanie
profitów za ich sukcesy! Każdą walkę można bowiem obstawić w
kasynie. W związku z tym uczestnicy
mogą, acz nie muszą poczekać na swoją widownię (zasada nie dotyczy walk oficjalnych).
3. Zakłady walczących.Przed każdą walką prywatną uczestnicy ustalają kwotę, o którą walczą. Nie może być mniejsza, niż 10$ i większa od 25% całego budżetu walczącego. Po zakończeniu walki wszystkie pieniądze wędrują do wygranego. Zasada ta dotyczy walkowera, o ile przeciwnik nie zgodzi się na inne rozwiązanie (zawsze można się dogadać). Tego zakładu nie trzeba odnotowywać w kasynie.
4. ProfityZa walkę możemy otrzymać poziom według
tej rozpiski.
Poziomów nie zdobywa się jeśli walka była zbyt krótka (Zakończona walkowerem)
5. System walk.Tutejszy system walk jest
intuicyjny. Opiera się na logice, szczęściu i szeroko rozumianej wolności. Sędzia zobowiązany jest bowiem uwzględniać przy ocenianiu bitwy
charakter Pokemonów biorących udział w walce, ich naturę, czy użycie otaczającego was
terenu. Kolejka zawsze jest
naprzemienna.
- Przykład:
Jeśli trafił się nam wyjątkowo buntowniczy Pokemon to nie będzie słuchał naszych rozkazów, póki nie naprostujemy jego charakteru.
Jeśli kontratakujemy atakiem z wyższym Base Power lub przewagą typową, możemy uniknąć obrażeń od ataku przeciwnika i dodatkowo zadać swoje własne (np. Fire Blast na Ice Beam).
Jeśli Pokemon natury odważnej kontratakuje atakiem o tym samym Base Power co przeciwnik z inną naturą, jego atak powinien być silniejszy, choć zależy to również od typu, efektywności, poziomu.
Zasady ogólne:1. Brak ograniczeń co do liczby ataków, których Pokemon może się nauczyć.
2. Ograniczenie liczby dostępnych ataków Pokemona w walce.
3. Ograniczenie liczby dozwolonych ataków Pokemona w jednej turze.
Zasady walki:1.
Liczba dostępnych ataków Pokemona w walce zależeć będzie od jego poziomu:
Level 3-20: 3 ataki;
Level 21-40: 4 ataki;
Level 41-65: 5 ataków;
Level 66-75: 7 ataków;
Level 76-85: 8 ataków;
Level 86-99: 9 ataków;
Level 100: 10 ataków.
2. Wybrane ataki należy
zgłosić osobie nadzorującej walkę przed jej rozpoczęciem.
3.
Liczbę dozwolonych ataków w jednej taktyce (odpisie) jest domyślnie ograniczona do
czterech z możliwością zmiany za zgodą wszystkich stron*. (Wyjątek: Ruchy PP)
4. Poza standardowymi atakami Pokemona w taktyce mogą wystąpić maksymalnie dwa ataki
improwizowane**.
5.
Uniki nie są traktowane jako atak (nie zmniejszają puli dozwolonych ataków w taktyce).
* Istnieje możliwość łączenia ataków (combo). Takie ataki liczone są jako jeden, jeżeli:
- Łączą się w jedną logiczną całość np. Thunder Punch + Fire Punch;
- Suma Base Power wszystkich ataków użytych w kombinacji nie przekracza 130 punktów.
** Przykładem ataku improwizowanego może być zwyczajna szarża Pokemona na przeciwnika, kopnięcie, ugryzienie, odepchnięcie, sypnięcie piaskiem w oczy (jeśli jest taka możliwość). Siła i skuteczność takich ataków oceniania będzie na bieżąco.Aktualny stan Pokemona w czasie walki określany jest z założenia za pomocą opisów (np. "Pokemon ledwo utrzymuje się na łapach"). Stworzone zostały jednak warianty pasków HP (by Michael), które mogą być użyte do graficznego odwzorowania aktualnego stanu Pokemona.
Można brać udział tylko w jednej walce na raz.
Pokemony z poziomem 1 - 2 nie mogą brać udziału w walkach.