IndeksIndeks  PortalPortal  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 "Smocze Reguły"

Go down 
AutorWiadomość
Anat

Anat


Join date : 23/12/2020
Liczba postów : 179
Region : Dolina Arche, Kalos
Starter : Galarian Ponyta
Profesja : Obieżyświat

"Smocze Reguły" Empty
PisanieTemat: "Smocze Reguły"   "Smocze Reguły" Empty2021-10-06, 19:27

UWAGA! UWAGA! Drogie Smoczęta!

Zasady ogólne:
1. Najważniejsza informacja! Też jestem człowiekiem i mogę się czasami pomylić. Mam prawo popełnić błąd, coś przeoczyć czy po prostu zapomnieć. Proszę się nie gniewać, a skontaktować ze mną np. pw/discord. Rozmowy odnośnie przygody, postaci, towarzyszy, pokemonów etc. mile widziane. Zaznaczam, że część pomysłów mogę brać pod uwagę. Natomiast nie oznacza to całości! Ogólnie zawsze wyjaśnię, pomogę, odpowiem na wszelkie pytania typu: dlaczego tak...
2. W karcie postaci nie skupiam się na jej długości, a bardziej jakości. Po prostu lubię konkretne pomysły ze strony gracza. Możesz być kim chcesz, ale pamiętaj o realizmie świata. Chcesz grać detektywem? Ok... Chcesz grać ninją? Też ok... Zasilasz szeregi koordynatorów, trenerów, hodowców, pielęgniarek, policjantów? Spoko... Takie pomysły dają multum możliwości. Tylko potrzebuje punktów zaczepienia i samo "bycie najlepszym", "bycie mistrzem" tutaj nie wystarczy. Jeśli już wybierasz coś klasycznego, to przynajmniej pomyśl nad faktycznymi celami do osiągnięcia przez postać.
3. Smoczątka, Gryfiątka, Feniksiątka, Wilczęta, Kocięta, Lisięta... Częstotliwość moich odpisów może być bardzo różna. Jestem osobą, która pracuje na pełen etat. Oprócz tego posiadam rodzinę i multum obowiązków. Myślę, że większość rozumie o co chodzi. Dlatego zaznaczam, że rzeczywistość (życie realne) u mnie jest ważniejsza od zabawy (życie forumowe). Natomiast postaram się zawsze dać ten jeden post w tygodniu. Zazwyczaj będzie padać na weekend. Gdybym przekroczyła termin, to proszę nie bić. Przy dłuższych wolnych poinformuję i ewentualnie pospamuję postami. Idziemy na jakość, a nie ilość...
4. W moich postach nie ma wybuchów, pościgów czy spadających gwiazd z nieba. Przede wszystkim dominuje realizm świata czy postaci. Pojawiają się również: akcja, przygoda, steam punk, sci-fi, elementy dark fantasy, gore. Większość przeplatam tak, żeby stworzyć płynne przejścia. Trochę tego, trochę tamtego i super... Dzięki temu unikniemy monotonni. Większość zależy też od wieku oraz waszych oczekiwań. Na pewno podziękuję dwóm wątkom: erotyka, jak również piękne, filmowe romanse. Za tym pierwszym w ogóle nie przepadam. Mam swoje granice i tyle. Przy tym drugim, to niestety zawsze wychodzi zbyt cukierkowo. W końcu prawdziwe życie tak nie wygląda. Chcecie związek, to proszę przygotować się na etapy przyjaźni, chodzenia, randkowania, problemów, kłótni itp. Golizna, nachalne podrywanie kobitek/facetów, zbyt mocna przemoc - mówię stanowcze NIE!
5. Ten punkt wynika nieco z powyższego, ponieważ mowa o dziełach innych autorów. Mieszanie kilku wątków nie jest mi obce. Możemy to zrobić jako mieszankę dwóch uniwersów razem. Istnieje również opcja podróżowania pomiędzy jednym i drugim. Jestem tutaj otwarta na propozycje. Tylko zaznaczam, że mam ograniczoną wiedzę odnośnie anime/mang/książek/filmów. Zawsze istnieją pliki źródłowe oraz odniesienia, ale tutaj pomaga bardzo wasza KP. Dlatego zaznaczajcie o co konkretnie chodzi. W końcu uniwersum z kartami mamy multum np. YuGiOh, Vanguard, Digmon etc. Zabawa w super bohaterów? Spoko, ale mówimy o DC, Marvel, seriale japńskie, amerykańskie? Magia i czary? Uwielbiam, ale pokemony mają występować jako dodatek czy dodatkiem ma być możliwość czarowania? Chyba już wiecie o co chodzi...
6. Gdzie mnie można znaleźć? Najprędzej na forumowym discordzie. Tam przesiaduje sobie pod nickiem "Anat". Można pisać wiadomości prywatne, ale proszę o cierpliwość. Nie zawsze odpisuję od razu. Niektóre sprawy wymagają również zapoznania się bądź przemyślenia. Zaznaczam, że poruszamy tam kwestie forumowe, odpisów bądź podobnych. Natomiast proszę się nie obrażać za brak reakcji na sprawy prywatne. Po prostu jestem dla was nieznajomym człowiekiem. Trzeba też wyznaczyć pewną granicę pomiędzy użytkownikiem, a MG (lub przy odwrotnej relacji). Tworzymy jedno społeczeństwo, ale problemy ma każdy większe bądź mniejsze. Druga droga kontaktu ze mną to forumowe PW.
7. Ten punkt powstał specjalnie, żeby sprawdzić waszą czujność i uwagę. Przede wszystkim mowa tutaj o szacunku do siebie, jak również pracy MG. Wolę osoby, które czytają zasady niż zadają milion dodatkowych pytań. Wszystko staram się objaśnić dokładnie, krok po kroku. Nie zamierzam zbędnie dyskutować, naginać czegokolwiek, dawać sobie wchodzić na głowę. Jeśli cenisz mój czas, to pod koniec swojego zapisu zrób następującą rzecz. Po prostu zakończ post wpisaniem swojego, ulubionego, magicznego stworzenia białą czcionką. Wtedy będę wiedziała, że poświęciłeś/łaś te kilka minut swojego życia na przeczytanie zasad.
8. Wszystkie dodatkowe działy powstały z myślą o was, czyli graczach. Oprócz "Listy Centaura" (tzw. Dream Team) pozostałe są obowiązkowe. Po prostu mam świadomość, że niektóre rzeczy i stworzonka są zdobywane poza przygodą. Prosiłabym, żeby każdy gracz założył tam własną listę rzeczy/stworzonek. Znacznie ułatwicie mi tym pracę, jak również będę wiedziała co powinnam wam wprowadzać. Preferuję zasadę typu: 1 post na 1 użytkownika. Później taki gracz na bieżąco go edytuje. Tak samo wymiany, sprzedaż, podarek itp. Informujcie na bieżąco, że postać sprzedała rower i teraz potrzebujecie hulajnogi. Nadal obowiązuje realizm świata, więc nie wyobrażam sobie sytuacji typu: postać wyciąga wędkę z kieszeni. Wyłącznie nagrody pieniężne mnie średnio interesują. To potraktuje jako kieszonkowe od rodziców albo jakiś tam spadek.
9. W tym punkcie chciałam poruszyć wasze nieobecności bądź przerwy forumowe. Jestem w stanie w pełni zrozumieć, że posiadacie życie poza forum. Co za tym idzie są obowiązki, praca, studia, szkoła, rodzina itp. Trudno, darmo... Pewnych rzeczy po prostu nie przeskoczymy. Umiem też zrozumieć, że momentami powstaje blokada twórcza (tzw. brak weny). Przecież każdy ma prawdo do lepszych i gorszych dni. Jak zaznaczałam na początku: jestem również człowiekiem. Dlatego informujcie mnie na bieżąco o tego typu sprawach. Jakieś wątpliwości, wyjazdy, urlopy, przerwy, brak ochoty na postać, brak ochoty na przygodę, brak ochoty na tego typu rozgrywkę. W końcu nie umiem czytać czyichś myśli (przez monitor, to już szczególnie). Chodzi o to, że mam wtedy informację zwrotną odnośnie przygody. Jeżeli ktoś przez dłuższy czas nie będzie odpisywał, nie poinformuje mnie o nieobecności (przyczyny nie musi podawać), to rozwiążemy współpracę. Daje maksymalnie 3 tygodnie, a później nie zamierzam zgadywać co, jak, dlaczego, po co. Jak wcześniej pisałam - szanujemy siebie nawzajem.
10. Uwaga! Tym punktem zastrzegam sobie prawo do zmiany regulaminu lub dodania jakiegoś dodatkowego punktu. Chwilowo starałam się wypisać wszystko co istotne. Gdyby były pytania, to tutaj wrzucę stosowne odpowiedzi. Wszystkim chętnym życzę cierpliwości, dobrej zabawy w przygodach oraz weny do pisania. Oczywiście zapraszam również do zapisów, jeśli przebrnęliście przez tę kupę tekstu.

Co ze wspólnym pisaniem przygody?
1. Na starcie zapraszam do przeczytania: "Regulamin". Tam znajdziecie dwa, ale bardzo ważne zapiski odnośnie postów. Zacytuję:
Cytat :
2.6 Odpisy w przygodach powinny zawierać minimum 55 słów (kontrolowane przez licznik, jest to mniej więcej 5 linijek tekstu). Dotyczy to gracza i Mistrza Gry.
2.6.1 Odpisy w wydarzeniach forumowych (Polowania, Pokazy, Eventy ogólnoforumowe) powinny zawierać minimum 160 słów (kontrolowane przez licznik, jest to mniej więcej 10 linijek tekstu). Dotyczy to zarówno gracza i osoby prowadzącej.

Ze swojej strony dodam szczerze: im mniej opisów odnośnie postaci, tym mniej pomysłów ode mnie. Odpis typu: dwa zdania, 3/4 dialogu nie zdaje egzaminu. Owszem odpiszę, ale będzie przypominało to bardziej przysłowiowe "lanie wody" bądź "ścianę tekstu". Z góry przepraszam, ale wolę wyjaśnić wszelkie nieścisłości.
2. Dodatkowo zaznaczam, że kierujecie wyłącznie swoją postacią. W odpisie możesz zamieścić opis ubioru, emocje, humory, przemyślenia, odczucia, uczucia, dialogi, myśli, akcje, reakcje itp. Postać chce zjeść gofra? Okej! Postać chce wziąć prysznic? Dobrze! Tylko pamiętaj, że reszta zależy ode mnie. Jako MG opisuje świat dookoła. Nie decyduj za mnie jakie postaci spotkasz, jakie stworzenia wyskoczą z krzaków, jakie masz dostępne przedmioty. To są moje kompetencje! Brak przestrzegania będzie skutkował opłakanymi konsekwencjami. Chcesz decydować o wszystkim? Proste rozwiązanie, a mianowicie: zostań MG albo napisz książkę.
3. Ten punkt nieco wynika z poprzedniego. Pamiętajcie! Wszelkie nagrody, pokemony, odznaki, jagódki ect. wprowadzam ja jako MG. Jeśli pragniecie używać czegoś poza przygodą, to proszę o wyszczególnienie takiego ekwipunku. W końcu KP posiada osobny post na przedmioty. Tam możecie zaznaczyć: Przygoda/Poza przygodą. Niedopuszczalna jest sytuacja typu: Gracz ledwo opuścił wioskę, a już towarzyszy mu Gengar (50 lvl), który został wymieniony gdzieś tam poza przygodą za Bulbasaura. Podobnie z rzeczami np. rower, wędka, karma 10 kg itp. Do przygody należy je odpowiednio wprowadzić. Raczej hulajnoga w kieszeni, to średnia, mało realna opcja.
4. Postać podejmująca decyzję powinna liczyć się z konsekwencjami. Czasami będą widoczne od razu, a czasami należy poczekać. Niektóre pozytywnie zaskoczą waszą postać, a inne mogą ją zasmucić. Zabawa w super bohatera bez wyraźnej mocy będzie prowadzić do poważnego uszczerbku zdrowia. Brak karmienia podopiecznych skutkuje ich osłabieniem, jak również potencjalną ucieczką czy śmiercią. Podczas łażenia po deszczu spodziewajcie się później przeziębienia. Pływanie w jeziorze bez znajomości stylu pływackiego może skutkować wypadkiem, jak również wizytą w szpitalu. Wiadomo o co chodzi...
5. Pojedynki w odpisach! U mnie każdy gracz ma dokładnie 6 ruchów na turę. Dodatkowo każdy unik, to jeden ruch. Wolisz stosować ofensywę bądź defensywę? Nie mam z tym najmniejszego problemu. Tylko nadal pamiętaj o realizmie świata. Przy ciągłych atakach pupil będzie zgarniał również ciosy przeciwnika. Natomiast sama obrona nie sprawi, że przeciwnik straci energię. Kombinowanie typu: pamiętaj o unikach, zaatakuj, ale odskocz w ostatnim momencie czy zachowaj dystans nie zadziała. Dla mnie takie coś oznacza próbę oszukania systemu. Wasz pupil spełni dokładnie 6 ruchów na turę. Kolejne zostaną pominięte, a sytuacje typu: atakuj lub unik zadziałają losowo (50%:50%). U mnie stworzenia mają szansę na tzw. ciężkie rany, czyli blizny, przycięcia, złamania, szramy itp.
6. Wszelkie postaci napotkane w przygodzie są wyłącznie "opcjonalne". To oznacza, że mają unikalny charakter oraz osobowość. Dzięki temu zachowana jest różnorodność. Mimo wszystko gracz powinien pamiętać dwie sprawy: część npc nie zapała sympatią do jego postaci, część postaci wymaga czasu na lepsze poznanie. Oczywiście taki zabieg działa również w drugą stronę. Wasza postać nie ma obowiązku polubienia danego NPC. W końcu każdy człowiek ma uczucia, emocje, gorsze bądź lepsze dni, słabsze momenty, pretensje czy obawy. Proszę pamiętać, że nie zawsze wszystko musi iść po naszej myśli. Ja jako MG również nie pogniewam się, jeżeli odmówicie podróży, rozmowy, interakcji z daną osobą.  
7. Uwaga! Tym punktem zastrzegam sobie prawo do zmiany regulaminu lub dodania jakiegoś dodatkowego punktu. Chwilowo starałam się wypisać wszystko co istotne. Gdyby były pytania, to tutaj wrzucę stosowne odpowiedzi. Wszystkim chętnym życzę cierpliwości, dobrej zabawy w przygodach oraz weny do pisania. Oczywiście zapraszam również do zapisów, jeśli przebrnęliście przez tę kupę tekstu.
Powrót do góry Go down
 
"Smocze Reguły"
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Pokemon Lagoon :: Strefa Gry :: Przygody :: ☀ MG Anat (2/3)-
Skocz do: