Na forum istnieje dużo sposobów, dzięki którym możesz podnieść doświadczenie swojego Pokemona. Warto wspomnieć, że nie korzystamy tu z połówek, czy ćwierci. Poziomy powinny być zawsze pełne, a im wyższy poziom tym trudniej je zdobyć.
Do poziomu 20:
1. Za udział Pokemona w Polowaniu +3 poziomy.
2. Za walkę Pokemona w przygodzie Mistrz Gry przyznaje poziomy opierając się na poziomie trudności, który sam określa. Nie może być to jednak więcej, niż +4 poziomów w przypadku wygranej, +3 w przypadku przegranej i +2 w przypadku walki z dzikim Pokemonem, który dołącza później do drużyny.
3. Za udział w Pokazach uczestnikom przysługują +3 poziomy.
4. Za udział w walkach z innymi trenerami w Battle Tower. W przypadku przegranej od 0 do 2 poziomów. W przypadku wygranej od 3 do 4 poziomów.
5. Za udział w walkach z liderami (Most Wanted)/przedstawicielami E4 lub BF:
-> W przypadku przegranej:
MW: 0-2lvl
E4: 0-3lvl
BF: 0-3lvl
-> W przypadku wygranej:
MW: 3-4lvl
E4: 4-5lvl
BF: 4-6lvl
Do poziomu 50
1. Za udział Pokemona w Polowaniu +2 poziomy.
2. Za walkę Pokemona w przygodzie Mistrz Gry przyznaje poziomy opierając się na poziomie trudności, który sam określa. Nie może być to jednak więcej, niż +3 poziomy w przypadku wygranej, +2 w przypadku przegranej i +1 w przypadku walki z dzikim Pokemonem, który dołącza później do drużyny.
3. Za udział w Pokazach uczestnikom przysługują +2 poziomy.
4. Za udział w walkach z innymi trenerami w Battle Tower. W przypadku przegranej od 0 do 1 poziomów. W przypadku wygranej od 2 do 3 poziomów.
5. Za udział w walkach z liderami (Most Wanted)/przedstawicielami E4 lub BF:
-> W przypadku przegranej:
MW: 0-1lvl
E4: 0-2lvl
BF: 0-2lvl
-> W przypadku wygranej:
MW: 2-3lvl
E4: 3-4lvl
BF: 3-5lvl
Do poziomu 100
1. Za udział Pokemona w Polowaniu +1 poziom.
2. Za walkę Pokemona w przygodzie Mistrz Gry przyznaje poziomy opierając się na poziomie trudności, który sam określa. Nie może być to jednak więcej, niż +2 poziomy w przypadku wygranej, +1 w przypadku przegranej i +0 w przypadku walki z dzikim Pokemonem, który dołącza później do drużyny.
3. Za udział w Pokazach uczestnikom przysługują +1 poziom.
4. Za udział w walkach z innymi trenerami w Battle Tower. W przypadku przegranej 0 poziomów. W przypadku wygranej od 1 do 2 poziomów.
5. Za udział w walkach z liderami (Most Wanted)/przedstawicielami E4 lub BF:
-> W przypadku przegranej:
MW: 0lvl
E4: 0-1lvl
BF: 0-1lvl
-> W przypadku wygranej:
MW: 1-2lvl
E4: 2-3lvl
BF: 2-4lvl
☆ Za ukończenie Wyprawy Z: +3 poziomy jeśli Pokemon dotrwał do końca, +1 poziom jeśli zemdlał podczas wyprawy.
☆ Rare Candy - Pokemon zawsze otrzymuje +1 poziom, niezależnie od aktualnego levelu. (Pamiętając przy tym, że ściąga 5% Przywiązania w kierunku zera!)
☆ Podczas eventów zależnie od wydarzenia.
☆ Dając Pokemonowi Exp. Share możemy podzielić się zdobytymi poziomami z innymi Pokemonami (warunek: muszą być w KP, nie liczą się przedstawiciele z PC) - wybrane wartości należy uwzględnić po otrzymaniu poziomów (na przykład po walce) pamiętając o tym, że Pokemon, który brał udział w wydarzeniu musi otrzymać większość doświadczenia według poniższego wzoru:
Minimalny EXP dla Pokemona Walczącego = 0.5N + 1 (przy czym zaokrąglamy w przypadku N nieparzystego 0.5N zaokrąglamy w dół)
Maksymalny EXP do rozdania inny
N- całkowita liczba zdobytych poziomów
Przykładowe sytuacje:
1. Chimchar zdobył 10 poziomów po walce, posiada Exp Share i chce podzielić się doświadczeniem z Magikarpiem.
N=10 EXP-Chimchar= 0.5*10+1=5+1=6
EXP-Magikarp = 4
Zatem Chimchar musi otrzymać przynajmniej 6 poziomów, a Magikarp co najwyżej 4 poziomy.
2. Totodile zdobył 11 poziomów po walce, posiada Exp Share i chce się podzielić doświadczeniem z Hopppipem.
N=11 EXP-Totodile= 0.5*11+1~5+1=6
EXP-Hoppip = 5
Zatem Totodile musi otrzymać przynajmniej 6 poziomów, a Hoppip co najwyżej 5 poziomów.